Abiks õpetajale

Noore loodushuvilise tähtsad tööriistad: luup ja mikroskoop

Tekst ja fotod: SULEV KUUSE Inglismaa Leonardo da Vinciks kutsutud Robert Hooke (1635–1703) uuris esimese inimesena elusorganisme enda leiutatud mikroskoobiga: vaatles loodust suurendatuna kahe kumerläätse...

LIHTNE KÜSIDA | Kas käpalised on taimed või loomad?

Kassil on käpad. Koeral on käpad. Kes on käpalised?

Kas vajame toiduvärve?

Tekst: Kaarel Adamberg Toiduvärvid on lisaained, mis annavad toidule värvuse või taastavad selle pärast töötlemist. Levinud arvamuse järgi peavad toidud, eriti maiustused ja joogid, olema...

Värvuseuuringud aitavad mõista putukamaailma

Tekst: Kelly Kittus, Triin Lepik Putukate, aga ka teiste loomarühmade värvus ja värvikirevus on andnud teadlastele põnevat uurimisainest. Mis ülesanne on värvustel? Millest värvivalik tuleneb...

Looduse värvused kivimites ja mineraalides

Tekst: Juho Kirs (TÜ geoloogiaosakonna spetsialist), Mare Isakar (TÜ loodusmuuseumi geoloogiliste kogude peavarahoidja) Fotod: TÜ loodusmuuseum Teostus: Andrei Kupjanski / Loodusajakiri

Kuidas rajada õppeaeda?

Tekst: Triin Nõu Aias saab väga hästi rakendada mitmesuguseid õuesõppemeetodeid. Selleks et töid oleks lihtsam planeerida, on Euroopa kultuuripealinna Tartu 2024 projekti „Kasvades oma toiduga“...

LIHTNE KÜSIDA | Kui palju värve peitub kuldnoka rüüs?

Tekst: Sirje ja Georg Aher Kuldnoka sulestik ei ole aasta ringi ühesugune: selle värvirohkus oleneb aastaajast, valgusest ja linnu soost. Emas- ja isaslinnu ning noorte...

Soovitame