Eesti märk peaks olema "Igav liiv ja tühi väli"

Kuupäev:

 

Inimkond plaanib mehitada Marsi, ja samal ajal kardame mõnesaja kilomeetri pikkust raudteed. Mis toimub?
Tahaks, et oskaks sellele vastata. Minu meelest oleks praegu kõige turvalisem kompromiss ehitada Rail Baltic nii palju kui võimalik olemasolevasse koridori, vanadele trassidele, kus ka reisirong sõidaks 160-kilomeetrise tunnikiirusega. See tuleks mitu korda odavam, lõhuks vähem loodust ja annaks ikkagi mõõdukalt töökohti. Sellega ma olen nõus, et kui suuri infrastruktuuriprojekte ei survestata, ei rajata neid kunagi. Samas – kuna Eesti maapind on soine, kulutab Rail Balticu trassi ehitamine nii palju täitematerjali – piltlikult öeldes tuleks
kogu Otepää kõrgustik Rapla taha sohu vedada –, et mina ei pea seda mõistlikuks.

Bioloogi, semiootiku, kirjaniku ja Tartu ülikooli vabade kunstide professori Valdur Mikitaga ajas juttu Rainer Kerge Õhtulehest.

Täispikk intervjuu:

EL17-03-Mikita

Jagan artiklit

Liitu uudiskirjaga

- Saadame sulle uudiseid Loodusajakirja värskete väljaannete ja muude olulisemate teemade kohta

Viimased artiklid

Artiklid tellijatele

SADA RIDA EESTI LOODUSEST | MERI JA LOODUS

Tekst: TIIT HENNOSTE Mis on meri ja mis on mets?...

Räätsadega soos: hea tava lisab tegevusele väärtust

Tekst: KADRI ERIT, MARIKA KOSE Üks sooturismi osa on räätsamatkad....

Eesti kihelkonnad | Kirbla, tagasihoidlik kihelkond Läänemaal

Tekst: MAIT SEPP, TAAVI PAE 2008. aastal toodi Stockholmist Kirbla...

AASTA ORHIDEE | Erkroosade õitega aasta orhidee: püramiid-koerakäpp

Roosade õisikutega käpalisi leidub Eestis küllaga, näiteks paljud sõrmkäpad,...