“Hommikuti
sõideti meil ikka paadiga treppi”, kiidab Tiit Hunt oma lapsepõlve
kodu kohta. Tõsi, Laasoonel Pedja jõe ääres
elas Tiit varases nooruses; kui ta sai kahe ja poole aastaseks, siirdus
tema metsamehest isa perega Padisele. Ent vesi on Hundile siiani üheks
keskkonnaks, milles kulgevat elu ta vaatleb ja pildistab. “Mulle pole
lapsest saadik meeldinud inimesi pildistada,” ütleb ta ise, “see
eriti midagi ei paku. Sellepärast olen ka kodus lastest vähem
pilte teinud.” Inimeste asemel pildistab Tiit merd või kükitab
metsakraavi kaldal, oodates, millal kobras ennast veealusest maailmast
veepealsetele nähtavaks teeb. Viimased kaks aastat on Eesti Loodusmuuseumi
peazooloog Tiit Hunt pildistanud eesti looduspiltnike jaoks haruldasi
subjekte- kalu.
“Meie
Läänemere ekspositsioon nõuab uusi kalamulaaze, et
aga neid värvida, selleks on vaja pildistada elavaid kalu,”
selgitab Hunt justkui vabandades. Kala kaotab pärast surma kiiresti
oma loomulikud värvid. Mereforell näiteks muutub heledast
luisa tumedaks. “Et tabada kala loomulikke värve, on kala pildistada
ülimalt raske,” kinnitab Tiit. Pildistad vee all, pole värvid
loomulikud, kipuvad ikka rohekat tooni võtma. Sellepärast
tuleb olla kaluritega sõna otseses mõttes ühes paadis,
et tabada kala fotosilmaga kohe pärast selle veest välja püüdmist.
Aga Tiit on pildistanud ka, pistes kaamera akvaariumisse kuivale, akvaariumi
madala mere põhja ja oodates, mil ogalikud seda imeasja uudistama
tulevad. Nii või naa, Tiit Hunt on meil elavast 60-70 kalaliigist
pildistanud 45 liigi esindajat. 11.aastaselt Keila metskonnas teenitud
raha eest ostis Tiit esimese fotoaparaadi ja sestsaadik pole pildistamisel
enam vahet olnud. “Loomade pildistamine on ju seotud suure juhusega,
kohti pole ma veel sisse söötnud,” ütleb Tiit, kes oma
Lahemaal töötamise aastatel noaga selga saama pidi. “Loomi
pildistada on ikkagi palju ohutum kui inimesi,” on ta siiamaani veendunud.